مد و پوشاک

فواید خوابیدن با لباس راحتی

فواید خوابیدن با لباس راحتی

معمولاً یکی از لذت بخش ترین بخش های شبانه روز برای هر فردی زمانی است که بعد از روزی شلوغ، می تواند به رختخواب رفته و استراحت کند. خواب باکیفیت، بدن را برای یک روز جدید آماده می کند و نقش موثری در سلامتی و شادابی ما دارد. اما آیا تا به حال به فواید خوابیدن با لباس راحتی فکر کرده اید؟ خیلی از افراد فکر می کنند یک لباس خواب صرفاً به دلیل زیبایی استفاده شده و تنها جنبه ظاهری آن مطرح است. این در حالی است که پوشیدن لباس مناسب در زمان خواب می تواند به ما در داشتن خوابی راحت و باکیفیت کمک کند.

در این مطلب از مجله باریش گلدن با هم به طور کامل به بررسی مزایای پوشیدن لباس راحتی در زمان خوابیدن خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم مایلید با فواید خوابیدن با لباس راحتی آشنا شوید توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید:

فهرست مطالب

  • 9 مورد از فواید خوابیدن با لباس راحتی که باید بدانید...
  • 3 نکته برای خرید لباس راحتی مناسب برای خواب
  • سوالات متداول

9 مورد از فواید خوابیدن با لباس راحتی که باید بدانید...

9 مورد از فواید خوابیدن با لباس راحتی که باید بدانید...

9 مورد از فواید خوابیدن با لباس راحتی که باید بدانید...

خوابیدن با لباس راحتی فایده های بسیاری برای بدن دارد که در ادامه با 9 مورد از آن ها تحت عنوان فواید خوابیدن با لباس راحتی آشنا خواهیم شد:

کاهش استرس

یکی از فایده هایی که خوابیدن با لباس راحتی به همراه دارد کم شدن استرس است. وقتی در زمان خواب لباسی راحتی و نرم به تن می کنیم به دلیل کاهش سطح هورمون کورتیزول در بدن، استرس نیز در بدن کمتر می شود. در پی کاهش استرس، ذهن برای داشتن استراحتی عمیق آماده شده و کاملاً برای یک روز پرانرژی ریکاوری می شود.

استراحت بهتر

یکی دیگر از فواید خوابیدن با لباس راحتی داشتن استراحتی بهتر است. در واقع پوشیدن لباس مناسب در زمان خواب کمک می کند تا دمای بدن تنظیم شده و برای داشتن خوابی باکیفیت آماده شود. یک لباس مناسب با جلوگیری از احساس سرما و گرما یک خواب آرام و طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد.

بهبود گردش خون

کمک به بهبود گردش خون یکی دیگر از مزایای پوشیدن لباس راحتی برای خواب است. خیلی از افراد با همان لباس روزمره خود به رختخواب می روند اما این لباس ها به دلیل ایجاد فشار در برخی نواحی پوست از داشتن شرایطی راحت برای خواب جلوگیری نموده و همچنین در برخی موارد مانع از گردش صحیح خون می شوند.

در واقع لباس خواب به دلیل نوع طراحی که داشته هماهنگی مطلوبی با بدن داشته و مانع از وارد شدن فشار به پوست و بافت های زیر آن شده و خللی در روند گردش خون هم ایجاد نمی کند.

جلوگیری از احساس گرما در تابستان

گرمای تابستان خیلی از اوقات باعث کلافگی ما در زمان خوابیدن می شود. چرا که گرما مشکلاتی چون تعریق بیش از حد یا گرم شدن تخت خواب را به وجود می آورد. یکی از مزایای پوشیدن لباس راحتی مناسب در زمان خواب این است که نیاز به پایین آوردن درجه سیستم خنک کننده نیست و می توان با همان لباس راحتی دمای بدن را در شرایط ایده آلی قرار داد. همچنین پوشیدن لباس مناسب باعث می شود نصف شب به دلیل گرما بدخواب نشوید.

نکات مهم در خرید ست های راحتی زنانه

پیشنهاد باریش

شلوار راحتی راسته تو کرک کد ۸۹۰۳

105,000 تومان

ویژگی های محصول:

  • جنس: نخ پنبه pamuk 
  • سایز: فری ۲XL 
  • مناسب ۴۶ تا ۵۲
  • پک ۵تایی ،۵ طرح تصویر
افزودن به سبد خرید

بهبود روند ترمیم سلول های بدن

بهبود روند ترمیم سلول های بدن

بهبود روند ترمیم سلول های بدن

بدن در زمان استراحت به منظور ترمیم سلول های پوست هورمون هایی را ترشح می کند که این عمل نقش موثری در حفظ انعطاف و تازگی پوست داشته و از پیری زودرس جلوگیری خواهد نمود. برای ترشح صحیح این هورمون ملاتونین نیاز به قرارگیری بدن در دمای متعادل است. در واقع باید در شب دمای محیط زیر 21 درجه باشد. خوابیدن با لباس راحتی این امکان را به ما داده تا از گرمای بیش از حد بدن جلوگیری کنیم.

جلوگیری از بیماری های پوستی

شب بهترین فرصت برای پوست است تا تهویه مناسبی داشته و آلودگی هایی که در طی روز با آن ها در تماس بوده را دفع کرده و پاکسازی شود. یک لباس خواب با ایجاد تهویه مناسب مانع از آن خواهد شد که پوست بر اثر عوامل خارجی دچار بیماری های پوستی شود.

وقتی که پوست در شرایط تهویه مناسب قرار می گیرد کمتر دچار تعریق شده و با دستیابی به رطوبت مطلوب، احتمال بروز قارچ در نواحی از بدن همچون زیر بغل، قسمت های حساس و نیز عفونت های واژنی از بین می رود.

آمادگی ذهن برای استراحت و خواب

یکی دیگر از فواید خوابیدن با لباس راحتی این است که ذهن متوجه می شود زمان خواب رسیده و خود را برای استراحت آماده می کند. برای مثال شما می توانید با خرید لباس راحتی زنانه و به تن کردن آن نیم ساعت قبل از خواب، به مغز این پیغام را برسانید که زمان خواب رسیده است. این کار باعث شده بدن در وضعیت آرامی قرار گرفته و راحت تر به خواب بروید.

بهبود عملکرد در طی روز

یکی از فواید خوابیدن با لباس راحتی این است که با تامین خوابی باکیفیت و استراحتی موثر، کمک می کند تا در طی روز انرژی بیشتری برای کارهای روزمره خود داشته و به طبع بهتر به فعالیت های روزانه و وظایف مختلف خود رسیدگی کنید. خواب باکیفیت در شب همچنین کمک می کند تا در طی روز حضور ذهن بیشتری برای رسیدگی به کارهای خود داشته باشید.

بهبود خلق و خو

خوابیدن با لباس راحتی و پوشیدن لباس مناسب در زمان خواب کمک می کند تا بتوانید 8 ساعت خواب موردنیاز بدن را داشته باشی و به این شکل خستگی را از تن به در کنید. در طی مدت زمانی که بدن به خوابی عمیق فرو رفته، فرصتی بسیار مناسب برای بازسازی و استراحت وجود خواهد داشت و به واسطه این فرآیند ترمیمی، بدن از خستگی ها و فشارهای روزانه رها شده و روز بعد با حس بهتری از خواب بیدار می شوید و خلق و خوی خوش تری خواهید داشت.

پیشنهاد باریش

ست راحتی تیشرت شلوار چشم بند طرح گاو کد ۸۹۵۵

259,000 تومان2,290,000 تومان
  • ویژگی های محصول:
  • نوع پارچه:نخ پنبه سوپر PAMUK
  • سایز بندی:
  • جین نرمال :M  L  XL  XXL مناسب 38 تا 48
  • جین بیگ 3XL 3XL 4XL 5XL مناسب 48 تا 56
  • یک طرح و رنگ در 4 سایز

 

 

انتخاب گزینه‌ها

3 نکته برای خرید لباس راحتی مناسب برای خواب

3 نکته برای خرید لباس راحتی مناسب برای خواب

3 نکته برای خرید لباس راحتی مناسب برای خواب

برای بهره مندی از فواید خوابیدن با لباس راحتی نیاز است که در زمان خرید لباس راحتی مخصوص خواب مانند یک ست راحتی، یا شلوار راحتی زنانه به برخی از نکات توجه داشته تا لباس انتخابی بیشترین میزان راحتی را برای ما در زمان خواب فراهم کند. در ادامه به سه نکته مهم که در زمان خرید لباس مخصوص خواب باید به آن ها توجه شود اشاره شده است:

جنس لباس راحتی

اولین فاکتوری که در زمان خرید لباسی مناسب برای زمان خواب باید به آن توجه شود جنس آن است. یک لباس خواب باید در قدم اول جنس خیلی خوبی داشته و نرمی و لطافت آن حس لطافت و آرامش را در زمان خواب ایجاد کند. بهترین جنس لباس برای خواب، جنس نخ پنبه است که بسیار لطیف است و همچنین تهویه مناسبی را در زمان خواب برای پوست به وجود آورده و از طرفی باعث حساسیت نمی شود.

این جنس در مقابل شستشو بسیار مقاوم است و تا مدت ها می توان از لباس موردنظر در زمان خواب استفاده نمود.

سایز لباس راحتی

در زمان خرید لباس خواب بسیار مهم است که به سایز آن هم توجه شود. به هیچ عنوان نباید برای خرید لباس راحتی مخصوص خواب، به سراغ لباسی تنگ و چسبان رفت. حتی بهتر است لباس انتخابی یک سایز از حالت عادی بزرگ تر باشد تا بیشترین احساس راحتی را با خود به همراه داشته و همچنین مانع از گردش خون نشود.

دوخت لباس راحتی

نوع دوخت لباس راحتی هم نقش موثری در راحتی آن خواهد داشت. پس حتماً باید در زمان خرید لباس راحتی به کیفیت دوخت آن هم توجه شود تا دوخت آن در زمان خواب باعث احساس ناراحتی نشود و از طرفی دوام و زیبایی لباس خواب هم بیشتر شود.

حرف آخر

در این مطلب با هم فواید خوابیدن با لباس راحتی را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد داشتن یک لباس مخصوص برای زمان خواب کمک می کند تا شرایط بسیار مطلوبی را برای بدن ایجاد نمود و با دستیابی به خوابی باکیفیت و کامل، کیفیت زندگی روزمره خود را هم افزایش داد. در فروشگاه باریش گلدن بهترین لباس های راحتی از برند ترکی باریش گلدن در سایزبندی مختلف با قیمتی بسیار مناسب و شرایطی ویژه عرضه می شوند.

سوالات متداول

چرا حتما باید با لباس راحتی مناسب بخوابیم؟

خوابیدن با لباس راحتی مزایای متعددی داشته که هر کدام دلیلی محکم برای داشتن لباسی مخصوص برای خواب هستند که از بین آن ها می توان به داشتن خوابی باکیفیت و کامل، کاهش استرس، بهبود عملکرد  روزمره، جلوگیری از بیماری های پوستی، بهبود گردش خون و... اشاره نمود.

چرا نباید با لباس روزمره و خانگی بخوابیم؟

 لباسی که در طی روز به تن داریم در معرض آلودگی های بسیاری قرار داشته و حتی اگر بسیار راحت باشد باز هم منبعی سرشار از آلودگی های مختلف است که خوابیدن با این لباس باعث راه یافتن این آلودگی ها به رختخواب و بروز بسیاری از مشکلات خواهد شد.

بهترین لباس راحتی برای خواب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خوابیدن با لباس راحتی حتماً باید لباسی به تن کنیم که جنس بسیار راحتی داشته باشد و همچنین سایز آن به گونه ای باشد که لباس در تن ما آزاد باشد و به تن نچسبد. دوخت باکیفیت لباس و تناسب لباس مخصوص خواب با فصل موردنظر هم از دیگری مواردی هستند که برای خرید لباس راحتی مخصوص خواب باید به آن ها توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *